nexy

Temat: Kolejność zapłonu w SC 900
omd54 napisała:

> Poproszę o odpowiedż na pytanie - jaka jest kolejność zapłonu w Seicento 900,
ś
> wiece są ustawione poziomo a cewka WN pionowo. Jaka jest kolejnośc połączenia
p
> rzewodami WN cewki ze świecami. dziękuję za odpowiedzi

Jedna cewka obsługuje cylindry 1 i 4, druga 2 i 3.
Cylinder nr 1 jest od strony napędu rozrządu.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,14610445,14610445,Kolejnosc_zaplonu_w_SC_900.html



Temat: 59 tyś przebiegu i zawieszenie do roboty!!!
Czesc
Oj widze ze temat przeistoczyl sie na pogawedke w stylu: co lepsze, japoniec
czy reszta swiata?
Wiec chcialem powiedziec ze mam okazje jezdzic zarowno japoncem i jak i cudem
niemieckiej motoryzacji. Zarwono jedno jak i drugie ma swoje zalety i wady.
Jeden jest sztywny i jezdzi sie jak taczka drugi jest miekki. W moim VW drobne
usterki (samochod z 2000r) to norma. A raczej sa to bledy w oprogramowaniu
komputera. I jak tak chcialbym jezdzic do serwisu z kazda duperela to kupe kasy
bym na to wydal. Przyjalem zasade ze po kazdej zimie jaden to znajomego speca
od elektroniki i on usowa wszystkie bledy i nieprawidlowosci. Do tego serwis VW
nie nalezy do tanich - dlatego zrezygnowalem (owszem normalny przeglad 400zl po
15000km ale jakas naprawa to juz kilka setek wiecej).
Japonczyk znow w ciagu 100tys km nie mial awarii. Ceny serwisu na przyzwoitym
poziomie. Przeglad duzy to okolo 550zl a maly okolo 400zl (przeglad, czyli
wymiana oleju, filtrow, wywazanie kol, ustawienie swiatel, mycie i sprzatanie i
co tam jeszcze wchodzi w sklad przegladu). Dodatkowo czesci i materialy
eksploatacyjne (to juz w miare potrzeb). Ostatni nasz sewis (Auto GT na
zoliborzu) za dodatkowe wymiany (typu wymiana wachaczy czy tarcz hamulcowych)
nie bierze za robocizne. Czyli placi sie tylko za czesci (przypominam ze jak
juz chyba wczesniej pisalem ASO Opla taka oplate pobiera i jest w przypadku
drazka kierowniczego do Vectry z 2000 roku rownowartosc tego drazka, czyli
okolo 300zl).
Fiat to 30tys km i zdewastowane zawieszenie. Praktycznie caly tyl do wymiany. A
przednie wachacze w ciagu tego czasu byly wymieniane dwa razy. Wszystkie
samochody jezdza po podobnych drogach, wiec zbytnio od siebie nie odbiegaja. We
fiacie znow sa tanie czesci (pomijam tu sklep przy salonach, gdzie ceny sa juz
normalne). Dodatkowo wymieniany byl zimering przy lancuszku rozrzadu. A jak go
sprzedawalismy to lancuszek byl do wymiany. Do tego tlumik przepalil sie w
ciagu tych 5 lat dwa razy.
Reasumujac za kwote 30tys zl mozna miec dwuletnie Polo z wiecznie mrygajacymi
kontrolkami (niegdy mnie nie zawiodl, zawsze odpala, tylko trza sie do tych
kontrolek przyzwyczaic), Carisme z 97 roku z pelnym wyposazeniem. Tu trzeba
wziac pod uwage ze po 100 tys km moga byc wlasnie do wymiany wachacze i tarcze
hamulcowe (ceny czesci standrdowe - wachacz po okolo 300zl tarcza troche
tansza, wiec koszt tak jak do innych marek europejskich), Albo mozna nabyc nowe
seicento, ktore jak bedziemy mieli srednio duzo szczescia po 40 - 50 tys km
bedzie juz mialo drobne awarie.
Moje zdanie na temat calego tego rynku jest takie ze swiat stal sie maly,
wszystkie marki tak sie do siebie zblizyly ze niemieckie samochody juz nie sa
takie niemieckie jak kiedys, japonskie takie japonskie a francuskie nie sa
typowymi francuzami. Ale wszytkie z nich maja jakies cechy ktore jednym
odpowiadaja a drugim nie. Jedne sa miekkie i komfortowe a drugie sztywne a
zarazem dostarczajace duzo emocji w czasie jazdy. Dlka kazdego cos milego.
A jak bysmy oceniali czy te francusie sa takie dobre to nasza laguna popsula
sie powaznie w ciagu 560km od wyjechania z salonu. Wiec co pewnie Renault to
wogule dno, a moze my trafilismy na felerny egzemplarz? Tak samo moglo byc z ta
toyota.
Mysle ze najlepiej jak kazdy jezdzi tym co lubi.
Pozdrawiam
PS
Ostatnio w jakims serwisie facet powiedzial ze cena przegladu samochodu
wszedzie jest taka sama bo ceny liczone sa za roboczogodziny i czy z danym
samochodem (obojetnie jakim) pojedziemy do fiata, opla czy forda wszedzie
zaplacimy tyle samo. Tylko kwestia czesci i czasu ich wymiany. Czy to prawda
nie wiem, ale logicznie myslac tak powinno byc.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,3119347,3119347,59_tys_przebiegu_i_zawieszenie_do_roboty_.html